Een krediet is een verbintenis en moet worden terugbetaald. Controleer vooraf je terugbetalingscapaciteit.

Gepubliceerd op 18/09/2023

FLOA: bankinnovaties die klantbetalingen makkelijker maken

Sinds de oprichting zijn we bij FLOA altijd blijven innoveren en bieden we steeds meer betaalmiddelen aan klanten die vertrouwen in ons hebben. Naast het ontwikkelen van innovatieve producten is het voor ons vooral van belang om te voldoen aan de behoeften van consumenten en hun nieuwe digitale toepassingen. Innoveren om het innoveren heeft voor ons weinig waarde. Het belangrijkste voor ons is vooral om u oplossingen te bieden  

 

Damien Lacroix (innovatie manager) werkt hier voortdurend aan met zijn teams. En zoals hij zegt, innovatie zit in ons bloed Bij het bedrijf komen van alle kanten ideeën: uit gesprekken met nieuwe partners, van klanten die feedback geven en zelfs via obstakels die de bedrijfsteams van FLOA tegenkomen. 


Bankinnovaties Bankinnovaties

Het motto van FLOA: ideeën bedenken om betalingen van morgen gemakkelijker te maken.

Innovatie zit in ons bloed Ons doel is om nieuwe ideeën te ontwikkelen om de betalingen van morgen gemakkelijker te maken. En tegelijkertijd blijven we niet achter bij de meest recente toepassingen, nieuwe digitale praktijken en veranderingen in levensstijlen.


Ongeveer driekwart van de Europeanen (76%) koopt online1.


Om aan deze verwachtingen te voldoen, hebben we gesplitste betalingen2 in het leven geroepen, waarmee consumenten hun aankopen in drie of vier termijnen kunnen betalen, voor winkelwagentjes van € 50 tot € 6.000. Vandaag de dag wordt één op de drie gesplitste betalingen in Frankrijk gedaan via FLOA3, waardoor het merk in Europa een toonaangevende speler is op het gebied van Buy Now Pay Later4 (BNPL);


Het product werd ontwikkeld om te beantwoorden aan de behoeften van de consument Met de inflatie en de dalende koopkracht zijn consumenten erop gebrand om aankopen te doen. Gesplitste betalingen zijn een manier om aan hun behoeften te voldoen. Deze innovaties bieden consumenten een unieke en innovatieve ervaring.


"Bij FLOA zijn onze teams ervan overtuigd dat de waarde van een innovatie niet ligt in de complexiteit van een technische oplossing, maar eerder in de capaciteit om die innovatie voor een ieder toegankelijk te maken We kiezen ervoor om de toegang tot financiële diensten te vereenvoudigen, zodat ze oplossingen en kansen bieden."


- Damien Lacroix, manager innovatie bij FLOA


Driekwart van de Europeanen doet online aankopen

Ontwikkelingen die het dagelijks leven van klanten makkelijker maken

De ontwikkelingen die we bij FLOA bedenken zijn bedoeld om het dagelijks leven van onze klanten en partners te vergemakkelijken: winkeliers, technische leveranciers, fintechs5, enz. Of het nu gaat om à la carte-oplossingen voor consumenten of op maat gemaakte diensten voor winkeliers, ons hoofddoel is hetzelfde: uw betalingen vereenvoudigen, uw transacties beveiligen en u dagelijks ondersteunen.


Of het nu gaat om nieuwe klanttrajecten of nieuwe toepassingen, de innovaties die we creëren zijn gebaseerd op waargenomen inzichten6. Hetgeen betekent dat ze voorzien in bestaande behoeften die aan ons zijn gemeld (door partners, klanten of FLOA's business line teams).


"We innoveren ook om het leven voor iedereen gemakkelijker te maken: onze klanten, onze partners en zelfs onze werknemers. We zijn er trots op dat wij, dankzij onze producten, oplossingen kunnen bieden die het dagelijks leven van mensen kunnen veiligstellen en ondersteunen: van betaaloplossingen tot financieringsprojecten, evenals verzekeringen en creditcards met cashback7...”


- Damien Lacroix, innovatie manager bij FLOA.


*Een lening is een verplichting en moet worden terugbetaald. Controleer of u alles kunt terugbetalen voordat u verder gaat.


Ontwikkelingen gecreëerd

Tools en experts voor het creëren van steeds innovatievere producten en diensten

Om al deze innovaties te ontwikkelen, omringen we ons bij FLOA met experts en geavanceerde tools. Data8 professionals, IT-experts (ontwikkelaars, projectmanagers, enz.) en marketingmanagers die samenwerken om producten en diensten te maken die voldoen aan de behoeften van de gebruikers.


Op het gebied van tools moeten we (nogmaals) goed zijn uitgerust:


  • anticiperen op kredietrisico's (bijvoorbeeld met geavanceerde scoring tools9);
  • de kwaliteit en betrouwbaarheid van data garanderen. Hiervoor hebben we bij FLOA ons eigen dataplatform10 ontwikkeld en gebruiken we tools zoals Data Galaxy, Talend en Azure Cloud;
  • het verder ontwikkelen van onze website en onze app door chatbots11 toe te voegen die vooral in staat zijn om klanten op elk moment gepersonaliseerde antwoorden te geven. Chatbots zijn niet alleen innovatief, maar verbeteren ook de klantervaring. 89%12 van de consumenten waardeert de snelheid van deze tools.

"Ik heb geen speciaal team om nieuwe producten te creëren of de producten van de toekomst te ontwikkelen", zegt Damien Lacroix, innovatie manager bij FLOA. "Ideeën ontstaan door cross-functionele samenwerking. Ze kunnen het resultaat zijn van gesprekken met nieuwe partners, nieuwe klanten waarvoor we oplossingen bieden of van feedback van de business line teams van FLOA. Innovatie zit in ons bloed."


Innovatieve producten

Vraag een demo aan

De FLOA-oplossing ook eens uitproberen? Simuleer een aankooptraject in meerdere termijnen met de interfaces van een echte e-commerce site!

Vraag een demo aan

Welkom op de blog van FLOA !

Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!

Zij vertrouwen ons!

Vraag een demo aan

Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!

Vraag een demo aan