Een krediet is een verbintenis en moet worden terugbetaald. Controleer vooraf je terugbetalingscapaciteit.

Gepubliceerd op 24/11/2023

E-commerce: Hoe u uw bundelingstrategie kunt ontwikkelen en optimaliseren

Bundeling1 is een veel voorkomende strategie die bestaat uit het tegen een gereduceerde prijs aanbieden van verschillende gerelateerde producten die gegroepeerd zijn, ook wel productbundels genoemd. Het doel is om klanten meer producten te laten kopen dan ze van plan waren en ze kennis te laten maken met nieuwe producten. Om klanten het gevoel te geven dat ze een goede deal krijgen, is het belangrijk dat de bundel minder kost dan de totaalprijs van de afzonderlijke artikelen samen. Het belangrijkste doel van deze strategie is om een productbundel te maken die voordeliger is dan wanneer de artikelen afzonderlijk worden gekocht. Dit helpt de verkoop te verhogen en door een klantervaring aan te bieden die de klant tevreden stelt, bouwt u klantenloyaliteit op. 


E-commerce: Hoe u uw bundelingstrategie kunt ontwikkelen en optimaliseren E-commerce: Hoe u uw bundelingstrategie kunt ontwikkelen en optimaliseren

Voordelen

Bundeling1 is een leuke manier voor consumenten om artikelen goedkoper te kopen. En als uw klanten het gevoel hebben dat ze een goede deal krijgen dankzij uw aanbiedingen, dan worden ze trouw aan uw merk.


Wat zijn de voordelen van bundeling1 voor uw online winkel?


  • U geeft uw omzet een boost

  • U onderscheidt zich van uw concurrenten

  • U kunt bepaalde producten laten zien

  • U verhoogt de waarde van het gemiddelde winkelwagentje

  • U optimaliseert uw voorraadomzet

  • U kunt nieuwe producten of merken promoten

  • U bespaart op verzendkosten

Voordelen

Hoe implementeert u deze strategie

De eerste stap om over na te denken is het maken van productbundels, omdat elk bedrijf anders is en een unieke aanpak vereist. Om de beste combinatie te vinden, moet u zich richten op de behoeften van de klant en verschillende bundelopties uitproberen. Een tip om mee te beginnen: kijk naar bestellingen van de afgelopen maanden en zorg ervoor dat de populairste producten in de bundels zitten. Een andere manier is rekening houden met de behoeften van uw klanten. Ga na waar ze naar op zoek zijn, of kijk naar aanbiedingen van uw concurrenten om goede ideeën op te doen en voeg deze toe aan uw productbundels.


Hoe implementeert u deze strategie

Bundelvarianten

1. Cadeaubundels


Cadeaubundels zijn bedoeld voor shoppers die op zoek zijn naar een complementaire set producten om te geven bij een speciale gelegenheid. Deze worden meestal verkocht tijdens de feestdagen, zoals Kerstmis, Pasen of Valentijnsdag. Sommige producten van deze bundels kunnen een limited edition zijn.


Bundelvarianten

2. Crossselling-bundels


Complementaire producten geven net dat beetje extra aan de selecties van uw klanten. Het is een geweldige techniek om klanten aan te moedigen items aan hun winkelwagentje toe te voegen, vooral als de complementaire producten in de aanbieding minder duur zijn dan de producten die ze al hebben gekozen.


3. Bundels om voorraad op te ruimen


Dit is een slimme manier om de verkoop van minder populaire producten te verhogen. U koppelt ze gewoon aan een beter verkopend product. Zo bespaart u op bezorgkosten en maakt u voorraadruimte vrij. Het is een twee-in-één win-winsituatie!


Bundels om voorraad op te ruimen

Bundeling1 optimaliseren met KNBL2

En last but not least3, een laatste tip: bied betaling in termijnen aan. Dit is de meest flexibele optie voor uw klanten en het kan een enorme impact hebben op uw conversiepercentages en omzet. Door de betaling van uw bundels in 34 of 44 termijnen aan te bieden, kunnen uw klanten hun uitgaven spreiden en is de kans groter dat ze bij u kopen en zelfs meer uitgeven!


Als u meer wilt weten over betaling in termijnen, lees dan hier dit artikel!


Bundeling optimaliseren met KNBL

Vraag een demo aan

De FLOA-oplossing ook eens uitproberen? Simuleer een aankooptraject in meerdere termijnen met de interfaces van een echte e-commerce site!

Vraag een demo aan

Welkom op de blog van FLOA !

Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!

Zij vertrouwen ons!

Vraag een demo aan

Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!

Vraag een demo aan